Reklama
Reklama
Czym jest marketing afiliacyjny ?

Marketing afiliacyjny jest jedną z części marketingu internetowego, gdzie partner partner (afiliant) dostaje zapłatę od prowadzącego program partnerski (ang. merchant) za efekty kampanii reklamowej.

Każdy wydawca stron internetowych jest w stanie, dobrym marketingiem afiliacyjnym w dosyć łatwy sposób zarobić pieniądze, wystarczy tylko wyświetlać reklamy (banner - lub reklama w formie tekstu) z tak zwanych programów partnerskich na swojej stronie internetowej.

W przypadku wygenerowania efektu kampanii (przykładowo odwiedzający stronę internetową zamówi produkt oferowany przez reklamodawcę), afiliant dostaje swoje wynagrodzenie (prowizje) od prowadzącego program partnerski (ang. merchant).

W programach partnerskich występują różne modele wynagrodzeń:

  • Pay per Click - stała kwota za każde kliknięcie w formę reklamową,
  • Pay per Lead - stała kwota za daną aktywność internauty (takie jak zakup dowolnego produktu, wypełnienie formularza online,  rejestracje w serwisach, zapisanie się do newslettera),
  • Pay per Sale - udział w obrocie ze sprzedaży usług lub produktów prowadzącego.

Początki marketingu afiliacyjnego.

Pierwsze Programy Afiliacyjne powstały w USA, w połowie lat 90-tych. Ich narodziny przypisuje się branży erotycznej, jak zawsze innowacyjnej w obszarze marketingu. Pierwszy oficjalny i profesjonalny program został uruchomiony już w 1994 roku.

Jego twórcą był jeden z najstarszych sklepów online z muzyką - CDNOW. Uruchomiony wówczas program partnerski – BuyWeb - cieszył się jak na owe czasy sporą popularnością. Za ojca marketingu afiliacyjnego uznaje się Jeffa Bezosa. Założył on amerykańską firmę Amazon, specjalizującą się w handlu internetowym, który uruchomił swój program dwa lata później.

W roku 1996 Bezos poznał na przyjęciu kobietę, która chciała sprzedawać książki o rozwodach na swojej stronie WWW. Bezos rzekomo obmyślił metodę „podpięcia” jej strony do Amazon.com, w zamian za co pobierał prowizję od każdej sprzedanej książki. Program polegał na umieszczaniu przez Afiliantów na swych stronach bannerów oraz linków tekstowych, prowadzących do strony głównej księgarni lub do konkretnych produktów.

To był początek wielkiej eksplozji marketingu afiliacyjnego na świecie. Dzisiaj liczba aktywnych Sieci Afiliacyjnych jest trudna do oszacowania, ale mówi się o kilkunastu tysiącach. Witryny będące ich częścią, liczone są w milionach. Trzy lata później, w 1999 roku w Wielkiej Brytanii narodziła się pierwsza sieć afiliacyjna. W przeciągu kilku miesięcy powstały również firmy TradeDoubler, DGM, Commision Junction i zanox.


(zródło: IAB Podrecznik Afiliacji)

Więcej przeczytasz w ebooku, zachęcamy do jego ściągnięcia:

IABpodrecznik_afiliacji.pdf (7,4 mb)

poradnik

 

Nasze projekty afiliacyjne: mobilnyinternet.com| Kredit trotz Schufa | bundle-shop.de